Splatapozyczek.pl
Spłata Pożyczek/Blog/Raty na firmę – najważniejsze informacje

Raty na firmę – najważniejsze informacje

27.03.2023
AvatarPaulina Przybysz
raty-na-firme-najwazniejsze-informacje
Avatar

Zakupy na raty to rzadko stosowana przez przedsiębiorców forma finansowania. A szkoda, bo raty na firmę mogą w wielu przypadkach stanowić korzystne rozwiązanie. Koszty z nimi związane mogą posłużyć nie tylko do zarządzania podatkami (zwiększania kosztów). Kupując małe rzeczy, takie jak telefon na firmę na raty, z łatwością zbudujesz dobrą historię kredytową. A to może przydać Ci się w przyszłości.

Na czym polegają raty na firmę?

Zakup na raty na firmę może okazać się zabiegiem bardzo korzystnym. Zastanawiasz się, jak to działa? Zwyczajnie dokonujesz zakupu z fakturą VAT, a sklep występuje jako pośrednik kredytowy. Za jego pomocą zawierasz z bankiem umowę kredytu, zazwyczaj na korzystnych warunkach. Zakup nie musi stanowić dużych kwot – często kupuje się telefon czy komputer na raty na firmę. Zresztą, w wielu sklepach z elektroniką spotyka się nawet specjalnie do tego przeznaczone stanowiska. Załatwisz tam wszystkie formalności od ręki.

Na jakich zasadach działają raty 0 na firmę?

Sprzęt na raty na firmę to korzystna opcja, zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają. Jeśli nie masz dużo pieniędzy na start, może być Ci ciężko skompletować całe potrzebne wyposażenie za gotówkę. Z pomocą przychodzi wtedy transakcja ze wbudowanym kredytem, czyli zakup na raty. Taka odroczona płatność może być niezwykle atrakcyjna, zwłaszcza jeśli trafisz na ofertę rat 0 na firmę. Pamiętaj jednak, że wiele banków będzie wymagało minimalnego okresu prowadzenia działalności. Zakup ratalny to tak naprawdę kredyt, jak każdy inny, dlatego musisz wykazać, że masz zdolność kredytową. Niektórzy będą wymagać potwierdzenia półrocznej działalności firmy, w większości przypadków trzeba się liczyć z minimum rocznym okresem. Wiele sklepów nie prowadzi też sprzedaży ratalnej dla firm. To kryterium nie dotyczy jednak zwykle działalności jednoosobowej. Pod względem gospodarczym taki przedsiębiorca i jego firma to jeden podmiot.

Kredyt konsolidacyjny z jedną miesięczną ratą, która jest znacznie niższa niż suma rat, które spłacałeś do tej pory? Zobowiązanie, które nie jest trudne do spłaty?

To możliwe! 

Skontaktuj się ze specjalistą Spłata Pożyczek, który pomoże Ci wyjść z nadmiernego zadłużenia.

Wyślij wniosek

Proces zakupu na raty na firmę

Chcesz kupić sprzęt, np. komputer na raty na firmę, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Proces w rzeczywistości przebiega bardzo prosto. Większa część sprzedawców oferuje nawet możliwość załatwienia wszystkich formalności przez Internet. To ważne ułatwienie – większość przedsiębiorców jest zabieganych i nie ma czasu na fizyczne pojawienie się w sklepie.

Jak więc przebiega zakup na raty na firmę? Kiedy wybierzesz konkretny sprzęt, porównaj oferty sprzedawców. Szukaj rat 0 na firmę. Pamiętaj też, że najtańsza cenowo propozycja nie zawsze będzie ostatecznie najlepszą opcją. Przy wyborze kieruj się RRSO (rzeczywistą roczną stopą oprocentowania), która pokazuje całkowity koszt kredytowania. Czasami może okazać się, że sprzęt z wyższą ceną i niższym oprocentowaniem okaże się tańszy w ostatecznym rozrachunku.

Kiedy zdecydujesz się już na konkretną ofertę, wybierz ratalną opcję płatności i wypełnij wniosek kredytowy. Takie decyzje zwykle są zautomatyzowane, dlatego otrzymasz ją w zaledwie kilka minut. Następnie musisz tylko podpisać umowę – i już możesz cieszyć się nowym sprzętem na raty na firmę! Sprzedawca wystawi jeszcze fakturę i na tym formalności właściwie się kończą.

Zakup na raty a faktura na firmę

Raty na firmę – jakie dokumenty wiążą się z tego typu zakupem? Jako przedsiębiorca wszystkich zakupów dokonujesz z potwierdzeniem fakturą VAT. Taki dokument – mimo że płatność będzie rozłożona w czasie – opiewa na całkowity koszt zakupionego sprzętu. Dlatego też w księgach rachunkowych ujmujemy pełną kwotę faktury. Jeśli sprzęt był zakupem na raty na firmę, ale podlega amortyzacji, to ten koszt jest standardowym kosztem podatkowym. Podatek zmniejszają również odsetki – jeśli nie załapaliśmy się na raty 0 na firmę. Pamiętaj, że kosztem podatkowym są jednak tylko te odsetki, które już zapłaciłeś.

Co w sytuacji, gdy na fakturze wystawionej na firmę znajdą się zakupy prywatne? W przypadku działalności jednoosobowej nie ma żadnego problemu. Pod względem prawnym nie ma rozróżnień między majątkiem prywatnym a firmowym. Jeśli jednak prowadzisz większe przedsiębiorstwo, nie umieszczaj w ewidencji tych przedmiotów, których używasz prywatnie. Możesz jednak wprowadzić sprzęt prywatny do działalności gospodarczej pod warunkiem, że jest logiczne wytłumaczenie takiej operacji. Musisz wtedy sporządzić stosowny dokument i wpisać środek trwały do ewidencji.

Bank odmówił Ci finansowania? Nie trać czasu i nerwów na bezowocne wysyłanie wniosków kredytowych.

Skontaktuj się z doradcą Spłata Pożyczek, który znajdzie dla Ciebie korzystny kredyt lub pożyczkę.

Wyślij wniosek!

Wyślij wniosek

Raty na firmę – spłata zadłużenia

Raty na firmę to korzystna opcja dla wszystkich – nie tylko w sytuacji, gdy masz problemy finansowe. Odroczona płatność powoduje, że operujesz większą ilością gotówki przez dłuższy okres. W tym samym czasie jesteś już jednak właścicielem sprzętu kupionego na raty na firmę – i możesz czerpać z tego tytułu korzyści podatkowe!

Pamiętaj, że kredyty na małe kwoty stosunkowo łatwo jest uzyskać. A telefon czy komputer zakupione na raty na firmę pomogą zwiększyć Twoją wiarygodność finansową. Pilnuj terminów i płać raty regularnie, a będziesz mógł pochwalić się dobrą historią kredytową. To zaprocentuje w przyszłości, gdy będziesz starać się o finansowanie na wyższe kwoty.